úterý 21. června 2016

BYLA JSEM OTROKYNÍ V SATANSKÉ SEKTĚ

knihy.abz.cz

Na tuto knihu jsem narazila zcela náhodou. Stáhla jsem si totiž z uložto soubor s asi 1 000 knihami a rozhodovala se, co si přečtu. Většina děl byly romány, které vypadaly na pěkné kraviny (:D). Začátek názvu knihy ("Byla jsem otrokyní") mě zaujal, očekávala jsem příběh nějaké vězněné ženy někde ve sklepě, či něco podobného. Poté jsem si přečetla celý název a trochu mě to zarazilo. Ale řekla jsem si, že v rámci rozšiřování obzorů bych měla číst i něco jiného, než povídky a nebo Harryho Pottera. 
Očekávala jsem popis života nějaké ženy/slečny, která podstoupila nějaké týrání a rituály v sektě. A co tedy bylo ve skutečnosti jejím obsahem? 

Obsah
Kniha vypráví o Angele Lenzové, která nejen, že byla obětí týrání a sexuální zneužívání v satanské sektě, ale byla znásilňována už od útlého věku (asi 1 roku) svým otcem a fyzicky týrána svou matkou, která ji nesnášela. 
V důsledku traumatických událostí si vytváří nové osobnosti, které se různě projevují a ona tak mívá výpadky paměti, kdy za ni jedná "někdo jiný". S tímto problémem se jí snaží pomoct psychoterapeutka Nina, která se sama díky tomu dostává do problémů. 

Proč si knihu přečíst?
To je otázka. Kdo by si chtěl číst o tom, jak někdo znásilňuje, mučí a zabíjí malé děti? Já jsem docela splachovací a mnoho věcí si neberu a dokážu je přejít mávnutím ruky. Ale tohle člověku otevře oči. Protože svět není sluníčkový, tak, jak si myslí mnozí lidí (ehm, hlavně youtuberky, ale to už odbočujeme :D). Člověk zjistí, kolik lidského utrpení se děje každým dnem a to i lidem, do kterých byste to nikdy neřekli. 
Ono si řeknete, že je přece úplně jednoduché, vzít telefon a zavolat policii. Ale kdo věří dětem? Různé sekty totiž mívají kontakty u policie, v nemocnicích, na úřadech a jakmile někdo začne pátrat po původu zranění nějakého dítěte, danému člověku vyhrožují, podplácí ho a nebojí se ani vraždy. Takhle vzniká bezvýchodná situace, kdy se týrané děti postupem času stávají samy tyrany v sektách.
V knize mimo jiné najdete informace o zneužívaných dětech ve světě a také jak se vyvíjel pohled na mnohočetnou poruchu osobnosti, kterou právě Angela trpěla.

Sečteno podtrženo, tahle kniha mě dostala. Neočekávala jsem od ní nic převratného, ale opravdu si mě získala a oslovila. Celkově nesnáším jakékoli násilí, ať už je pácháno na dětech, ženách, mužích, zvířatech nebo na kýmkoliv jiném. Sama nemám vůbec děti ráda, ale ta představa, že bych měla nějaké bít, ta se mi teda hodně příčí (nebudu počítat výchovnou rodičovskou facku, ta si myslím, že není nic tak zlého). Vždyť jsou proti dospělým úplně bezbranné. Jak tohle můžou udělat vlastní rodiče? Zničit svému dítěti celý život? A to vědomě.
Člověk se zhrozí nad tím, že se něco takového vůbec mohlo stát a je velice pravděpodobné, že podobné hrůzy se stále dějí. Knihu bych doporučila každému, kdo má trochu silnější žaludek a přežije popis znásilňování a týrání. Myslím si totiž, že to stojí za to překousnout a dočíst. Ne pro zábavu (jak já knihy čtu), ale jako získání nových informací a otevření očí.

Mimochodem, Ulla Fröhling je také autorkou knihy Ukradený život, která také popisuje život v sektě.

1 komentář:

  1. kniha vyzerá lákavo, obsah ma hneď zaujal určite sa po ne popozerám v knihkupectvách ;)

    Pozývam ťa na moju GIVEAWAY, ktorá prebieha na mojom blogu, bola by som veľmi rada kedy sa zapojíš ♥

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář a doufám, že není poslední :)